martes, 25 de junio de 2013

Què tinc a la butxaca?


En aquest apartat us vull explicar el per què del nom del blog. Quan vaig crear aquest espai, volia un nom original, especial i que donés sentit al que realment pretenc amb la creació del blog.



Inspirada pel meu padrí de Graduació, en Jaume Cela i Ollé amb el seu llibre Calaix de mestre, vaig pensar que les butxaques de la bata d'una mestra són molt significatives respecte la metodologia i la seva pràctica educativa.




Què duc jo a les butxaques de la meva bata?  

Doncs entenent el contingut de la butxaca de la bata com allò que sempre utilitzo i necessito, he fet un petit llistat:

- Càmera de fotos i vídeo. Element essencial en la vida a l'escola, és important que les activitats amb els infants quedin registrades tant pel record, com per poder analitzar i fer autocrítica de la nostra pràctica educativa, també per poder mostrar als pares tot allò que forma gran part de la vida dels seus fills. Al meu parer hem d'apropar encara més l'escola a la família i la família a l'escola.





- Llapis i paper. Tant a l'escola com a la vida, la inspiració i les bones idees poden arribar en qualsevol moment i aquestes no poden esperar a arribar a casa. Sempre s'ha d'estar obert a noves propostes i a caçar aquelles idees que volen pel cap per a fer-les realitat. 





- Objectes com a tresor.  A la meva bata mai pot faltar aquella petita flor, aquell anell, aquella pedra o qualsevol tresoret que els infants et confien per a que guardis. Quan estan al pati o en una situació que veuen perillar el seu tresor i et miren i saben que amb tu poden confiar, saben que els hi guardaràs i que aquell tresor està en bones mans. Quan un infant fa aquest gest sempre penso que és com una mostra de gran confiança.




- Tisores i altres materials que deixin de banda el paper en 2D. Està molt bé que oferim als nostres infants papers de diferents mides per a què facin les seves creacions, però crec que ens quedem curts oferint eines. Hi ha un gran món de materials per a pintar i experimentar, per construir i deconstruir... La vida és en volum, per què no posar-li ales?



- Grans referents. Mai ho podrem saber tot, sempre s'ha de viure en un constant aprenentatge i per tant cal tenir uns referents per a que t'indiquin a on està el nord. Hi ha moooltissims autors interessants però en la meva inspiració personal hi destacaria a Jaume Cela i Ollé, Stephen Covey, Sir Ken Robinson, Eduard Punset, Paulo Coelho... I molts més, com podeu veure no només són autors que parlen d'educació, sinó de la vida i com arribar a la tan esperada felicitat. Per a mi, temes totalment relacionats: escola, vida i felicitat.






De moment aquests són els elements més destacats en "les meves butxaques", sé que quan augmenti la meva experiència aquestes butxaques s'aniran omplint encara més.

No hay comentarios:

Publicar un comentario