miércoles, 30 de abril de 2014

Persones creatives

Hellooo!! Aquesta entrada no estava prevista, però no sé com ha arribat a les meves mans un article sobre persones creatives i la meva sorpresa ha estat que compleixo 18 dels 18 trets que caracteritzen una persona creativa. Pot ser sembla algo egocentrica aquesta entrada, però podeu comparar si també compliu aquests trets o si n'afegiries algun més. 

L'article original el podeu llegir en aquesta direcció:
http://www.huffingtonpost.es/2014/03/07/18-cosas-que-las-personas_n_4918760.html



I bé us faré un petit resum, segons l'article les persones creatives es caracteritzen per 18 trets:

1. Somnien desperts.  Deixar volar la imaginació, pensant en futurs plans o projectes a fer afavoreix a la millora de connexions en el cervell i per tant, segons un estudi, propicia la imaginació i la creativitat. De fet és el moment on se'ns acudeixen les millors idees.  

2. Ho observen tot. Les persones creatives són molt observadores, a tot li troben possibilitats. Els que em coneixeu ja sabeu que sempre estic amb les fotos, sempre alerta i observant aparadors, blogs, llibres...

3. Horaris a mida. Aquest punt m'ha fet molta gràcia. Diu que les persones creatives o solen treballar molt d'hora al matí o a altes hores de la matinada. Bé, jo totalment sóc de les segones. Reconec que sóc molt nocturna i em poden donar les tantes, però si estic en el moment de màxima inspiració no puc parar. (Només cal mirar l'hora d'aquesta publicació) 

4. Moments de soledat. Aquesta per a mi va lligada a l'anterior. Pot ser és per això que tinc inspiració a la nit, perquè a casa ja tothom dorm, el telèfon no sona, el mòbil no vibra cada 3 segons... Segons l'article tota persona creativa necessita la soledat per trobar-se a si mateixos amb les seves idees. De fet, sovint no vull ni música. 


5. De tot el dolent es pot treure alguna cosa bona. Això és un lema que tinc, no hi ha RES que no t'aporti algun aprenentatge, alguna idea nova, algun canvi de rumb... Per aquest apartat tinc una frase que m'agrada molt:  Las cosas no salen mal para amargarte y rendirte. Son para romperte y reconstruirte y que puedas ser todo lo que debías ser. Charles Jones.  Us poso un exemple molt clar... si jo hagués tingut feina, no estaría vivint aquesta genial experiència aquí a Anglaterra! Quina bona em tenia preparat el destí! 


6. Busquen noves experiències. Segons l'article les persones creatives els hi agrada provar coses noves aquest fet obra la ment i aporta inspiració. Tret que comparteixo també, o no és una gran experiència això de venir sola per aquests mons anglesos? 


7. Cauen i tornen a aixecar-se. RESILIÈNCIA. Capacitat per no rendir-te passi el que passi. Les persones creatives han de tenir una gran capacitat de resiliència, perquè molts cops els processos creatius consten de prova i error i si et rendeixes a la primera no obtindràs grans resultats. Jo ho lligaria molt a les persones positives i saber que si no surt bé ara, si ho segueixes intentant (CONSTÀNCIA, ESFORÇ) quedarà com havies planejat. Això em recorda quan faig vídeos, a vegades alguna cosa no funciona o no surt com tu voldries, et capfiques i no surt. Però mai desisteixo, perdria molt més deixant-ho estar que gastant tot el temps necessari per arribar a la meta.  


8. Insaciablement curioses. Segons l'article les persones creatives volen saber el perquè de les coses, els interessa conèixer més i aprendre coses noves. Em sento totalment identificada amb això i penso que internet és una gran eina per la gent curiosa. A vegades la gent em pregunta COM SAPS AIXÒ? a vegades no sé que contestar... simplement algun dia m'ho vaig preguntar i vaig buscar la resposta i no vaig parar fins a tenir-la. 
I per cert, això implica no parar d'aprendre mai, sabeu que ja m'he apuntat a un curset per quan arribi a Barcelona? És sobre neolingüística, ja us aniré explicant. 

9. Observen a les persones. Això ho uniria al punt 2, amb ho observen TOT també inclouria a les persones. Penso que es pot aprendre molt observant a les persones, algunes persones inspiren, algunes persones et transmeten optimisme, algunes et contagien il·lusió, algunes altres et mostren la passió pels seus treballs... i també hi ha persones que et mostren com no voldries ser tu. De tothom s'aprèn, però per això cal observar i tenir una ment critica (critica en el sentit d'analitzar, de saber que et poden aportar). I tampoc pretendre canviar a ningú, simplement observar i aprendre. Si ells volen aprendre de tu, ja és una altre cosa. 
   
10. S'arrisquen. Les persones creatives no tenen por a equivocar-se, perquè si no arrisques no pots optar a unes idees originals i bones, també et pots equivocar però aquesta és la gràcia d'arriscar. 


11. Pensen que la creativitat és la seva forma d'expressió. És una cosa obvia, quan creem, quan tenim una idea sempre estan impregnades de les emocions que estem vivint en aquell moment i de l'estat d'ànim. 

12. Lluiten per les seves passions. El motor que mou la creativitat és el fet de poder veure representat, fet realitat allò que has pensat. Aquest és el real objectiu i premi quan tens un projecte en ment. 

13. Surten de les seves pròpies ments. Lligat molt amb el primer punt de somniar despert, però aquest cop imaginar i posar-se en el lloc d'altres pensaments, és a dir ser empàtic. 

14. Perden la noció del temps. Segons l'article "El estado de flujo" és el moment de màxima inspiració, on la concentració fa oblidar el temps, el lloc i altres distraccions. També m'ha fet molta gràcia aquest punt perquè sovint quan faig vídeos em puc estar moltissimes hores seguides i de cop me'n adono que porto hores necessitant anar al lavabo o menjar alguna cosa. Serà que el estado de flujo s'apodera de mi? 

15. S'envolen de bellesa. Com a bon observador, a les persones creatives els hi agrada envoltar-se de coses estèticament originals i boniques.  

16. Saben unir els punts. Aquest punt m'ha sorprès molt perquè comparteixo 100%. La creativitat és unir punts, crec que ho explico al apartat de qui sóc jo del blog (sense haver llegit això previament), quan intento explicar com m'arriben les idees dic que és a partir de la observació que es crea un terratrèmol interior en el meu cap i és quan surt la idea. Realment no és res original, simplement he unit punts. Totalment identificada amb les paraules de Steve Jobs: "La creatividad simplemente consiste en conectar las cosas. Cuando le preguntas a las personas creativas cómo han hecho algo, se sienten un poco culpables porque en realidad no han creado nada, sino que se han limitado a ver algo. Tras un tiempo, les resulta obvio, pues han sido capaces de conectar las experiencias que habían tenido y de sintetizar cosas nuevas".


17. Els hi agraden els canvis radicals. A les persones creatives no els hi agrada la monotonia i els hi agrada fer grans canvis. Em fa gràcia perquè a mi em donen aquests rampells de canviar tota l'habitació o els colors del blog de dalt a baix... ara ja sé per què. 


18. Troben temps per la meditació. Per últim diu que les persones creatives entenen el valor de la meditació mental. Això ho lligaria a vegades amb el que he dit de la soledat i el silenci absolut, per deixar volar la teva imaginació i escoltar-te a tu mateix sense cap interferència. Els meus moments de meditació són abans d'anar a dormir i sobretot en les dutxes de bon matí.  



UN ADULTO CREATIVO ES UN NIÑO QUE HA SOBREVIVIDO

No hay comentarios:

Publicar un comentario