miércoles, 23 de abril de 2014

Feliç Sant Jordi


Qui m'ho anava a dir! Fa just un any estava vivint el Sant Jordi més significatiu i tradicional per a mi. Estava venent llibres a la Plaça de la Vila del meu poble. Va ser un dia llarg, amb mooooltes responsabilitats, però va ser un dia que recordaré sempre amb un gran somriure! 


Sempre m'ha enamorat Sant Jordi, és un dia que tothom es posa d'acord per ser feliç! No importa si ets petit, gran, si treballes, si estudies... tots ho vivim intensament i m'encanta. Inclús no importa si tens parella o no, perquè sigui com sigui segur que alguna rosa et cau :) 

Qui m'ho anava a dir aquell dia venent llibres a tota màquina, que en un any estaria vivint a Anglaterra! No m'ho hagués imaginat mai! 

Però bé! Encara que aquí no es celebri el meu estimat Sant Jordi, es celebra Saint George, que es patró d'Anglaterra també i realment són el mateix sant amb la mateixa llegenda. Tot i que aquí no la coneixen tant. Així que estic intrigada per veure com ho celebren demà aquí a Winchester, prometo que si fan alguna cosa interessant ho explicaré. 


Com a nota curiosa l'altre dia vaig caure en que l'escut de Sant Jordi és la bandera d'Anglaterra! De fet, és al revés, la bandera d'Anglaterra és la creu de Sant Jordi, com la bandera de Barcelona.  No ho havia pensat mai i la meva sorpresa va ser al entrar en una botiga de souvenirs (on es troba la Taula Rodona del rei Artur) i trobar-me amb milions de Sant Jordis en totes les formes i colors (titelles, escuts, espases, dracs, princeses...) Jo tota emocionada vaig preguntar-li a la dona de la botiga si aquí també celebraven Saint George amb la llegenda de la princesa i el drac... però la meva decepció va ser que em va contestar: que ella no sabia si aquell cavaller es deia George, que li podia posar el nom que volgués, segurament era un cavaller de la època de Camelot i el Rei Artur. Jajajaj així que imagineu la meva cara de desil·lusió, aquella dona no tenia ni idea! 

Però vaig sortir de la botiga amb una bona conclusió : Catalunya i Anglaterra tenen més coses en comú de les que jo creia, tenim el mateix patró i ens uneix aquesta festa, bé això i 4 meravellosos titelles de dit que vaig comprar de la llegenda de Sant Jordi (Sant Jordi, Princesa, Rei, Drac) Que durant el dia d'avui us vaig foto i us els ensenyo. 

Per cert, parlant de banderes, si al llegir bandera d'Anglaterra t'ha vingut al cap la Union Jack (la del fons del meu blog) no és del tot cert fixa't en aquesta imatge:



Bé un cop repassat l'outfit de Sant Jordi, us vull recomanar uns quants llibres amb motiu d'aquesta celebració:

1. Dels 4 llibres que em van portar els reis (cliqueu aquí per veure quins)  només he tingut temps de llegir-me El Arte de no amargarse la vida. I la veritat que és super interessant per a remoure el teu interior, per coneixe't millor i veure quines són les actituds positives davant la vida i amb relació amb els altres. Faig referència en aquesta entrada (clica aquí)




2. EL PRIMER DÍA de Marc Levy. Sincerament, no és un llibre que m'hagués comprat pel títol ni la portada. No m'agraden gaire les histories d'amor i aquesta sembla ser un "pastelón". Però me'l van regalar (gràcies Mireia i Sergi!) i aquella mateixa nit de Nadal me'l vaig començar a llegir i em va sorprendre molt! Em va encantar i no podia parar de llegir! Me'l vaig acabar en pocs dies.  

Si que parla d'amor, però no tant d'amor cap a una altre persona, sinó l'amor per un treball, per una vocació i per unes metes. És un llibre que a part de tenir una trama d'intriga, aprens moltes coses sobre la creació del univers i coses sobre arqueologia (ho sé aparentment sona avorrit, però és molt interessant!) I no us puc explicar més sinó trenco la màgia del llibre! 

Únicament té una pega (solucionable), i és que té una segona part, és a dir, que el llibre no acaba aquí. Tan tocada estava pel final de la primera part, que em van regalar de seguida la segona i noooo sabeu el que em penedeixo d'haver-la deixat a Barcelona. Estic desitjant agafar-lo i saber com acaba! 

En resum, recomanable 100% a més a més és totalment unisex. 

I la segona part:


3. UNA MOCHILA PARA EL UNIVERSO. Elsa Punset. Una recomanació a cegues, és a dir, que no m'he l'he llegit però que pinta molt bé, ja sabeu, jo i l'educació emocional. 



4. I per últim dos petits regals. Si cliqueu sobre les dues següents imatges, teniu dos llibres gratuïts. 

El primer tracta sobre educació emocional i penso que és molt interessant perquè sorgeix a partir d'una col·laboració entre l'Hospital Sant Joan de Déu i la Fundació Eduard Punset. 


I aquest últim que va directament dedicat als mestres. Un dard directe a els mestres que encara fomenten l'educació tradicional, "Deixa de robar somnis" és un conjunt de petits articles que defensen la necessitat canviar l'escola cap a una escola que fomenti els talents i les diferents intel·ligències.  



I això és tot, avui no us queixareu: cultura general, us regalo dos llibres... només em falta una última cosa DESITJAR-VOS UN FELIÇ I SOLEJAT SANT JORDI passegeu a la meva salut. 








No hay comentarios:

Publicar un comentario