sábado, 3 de mayo de 2014

Winchester I will miss you

Ja estem a 3 de maig, amb la maleta apunt de tancar (i explotar) i amb la llagrimeta als ulls... s'ha acabat aquesta experiència/aventura! 

Ni en les millors suposicions m'ho hagués imaginat tant perfecte i es que la família i jo hem encaixat 100%. Abans de venir aquí no m'hagués imaginat que estaria tan en contacte amb el món de l'educació i que veuria i aprendria tant respecte a metodologies, cançons i jocs. 

I es que dóna gust topar-se amb una família tan implicada amb l'educació dels seus fills, que els hi agrada llegir sobre bones pràctiques educatives i portar-les a terme. He estat encantada aquí perquè sobretot la mare i jo tenim la mateixa idea d'educació i hem anat "a la par" sense cap problema. A més m'he sentit escoltada i valorada sobre aquest tema.

És increïble tot el que he après aquí, setmanalment he anat a classe de ciència per a petits, a cantar cançons, a una activitat semblant a psicomotricitat, a gimnàstica (sisi, barres, tombarelles específicament gimnàstica no EF), a hípica.... Desprès he viscut experiències esporàdiques com la granja, un dia a una escola o Mr Easter Bunny...

Quaaaaaaaaantes idees me'n porto a la butxaca! He après (i interioritzat) moltissimes cançons, moltissims experiments, moltissims jocs... 

He guanyat/après moltes coses amb aquesta experiència (a part d'uns quants kilos més), i me'n porto uns quants títols nous o si més no renovats. 

+ Responsable. Responsabilitat amb els nens (menjar sa, seguretat vial, seguretat a casa..) 

+ Competent. Ser competent en tot el que se't demana encara que no ho hagis fet mai (entre ells conduir el cotxe sense morir d'un infart conduint per l'esquerra) 

+ Cuinera. He après a cuinar (faiiiig unes truites de patates i uns gazpachos que els tenen encantats) 

+ Negociadora. He après a convèncer/pactar/tractar amb una nena de 2 anys i mig (l'època del NO) 

+ Nappy changing profesional. Puc canviar bolquers amb els ulls tancats i on tu vulguis. (he provat tots els canviadors públics existents, bars, cases, maleter del cotxe...) 

+ Corredora professional en busca d'un lavabo. He viscut de primera mà el canvi bolquer-control d'esfínters. I quan la nena deia "I need a pipi" aquí corria tothom.

+ Cantant 24 hores. Tan en català, en castellà o en anglès. Les cançons han estat les meves aliades. 

+ Contacontes professional. I en anglès! 

+ Experta en el Doble Pram (cotxet doble) entrant al bus, a les cafeteries, a la biblioteca... totes les portes semblaven resistir-se però al final acabavem passant.

+ Màster en mobilitat per Londres. La primera vegada que vaig anar vaig quedar espantada de la grandiositat del metro, de las mil línies que hi ha i de que no per estar en un color el tren que passa per aquella andana passarà per tota la línia, també de les mil voltes que donen els Doble decker (autobusos de dos pisos) per a arribar a un punt. Però finalment em movia com peix en l'aigua cada cop que vaig anar. 

+ Mestre de llengua estrangera. Puc marxar satisfeta de la petjada que deixaré en la vida d'aquesta família i sobretot dels nens. Ja que han estat exposats a una llengua estrangera (català/castellà) en la etapa on la plasticitat del cervell és la més prolifera per aprendre una llengua. No m'he deixat de sorprendre dia si i dia també de la facilitat que tenia la nena per recordar cançons, els colors, els números... i les ganes d'aprendre'n! 

I per suposat, he perdut la por a parlar en anglès, he après mooooolt de vocabulari en el context de la vida quotidiana i de la vida amb els nens. I he viscut en la pròpia pell quina és la millor manera d'aprendre un idioma: per necessitat i per imitació! 

1) Per necessitat: perquè sinó necessites comunicar-te no sents la necessitat de saber. 
2) Per imitació: com els nens aprenen a parlar: escoltar, escoltar, entendre i repetir. No com un lloro sense sentit, sinó en el dia a dia de tant escoltar expressions i paraules al final et surten soles de forma natural, sense que hagis de construir la frase gramaticalment pensant.  

En definitiva, quines ganes de tornar a casa i veure als meus! Però... com trobaré a faltar la meva segona casa i... la meva segona família :)
     

No hay comentarios:

Publicar un comentario