lunes, 11 de noviembre de 2013

TDAH


Hola a tots!

Estic fent un curset nou J El de les intel·ligències ja l’he acabat i ara m’he apuntat a un altre igual d’interessant i necessari. Aquest curset, que també el faig amb PRISMA, va sobre el Trastorn per dèficit d’atenció  amb o sense hiperactivitat. El conegut TDAH.

El motiu per a voler saber més sobre aquest trastorn és que actualment s’estan diagnosticant molts nens amb aquest trastorn i hi ha persones que estan a favor d’unes metodologies i hi ha d’altres que opinen molt diferent. Així que per tal de crear la meva pròpia opinió em vaig apuntar per aprendre més!

Al inici del curs ens van presentar un joc que em va semblar genial, em vaig tornar boja per a poder-ho trobar per internet i posar-ho al blog, però res, només ho trobava en imatges i jo crec que part de la gràcia és que no tinguis gaire temps per a pensar. Així que... “si Mahoma no va a la montaña, la montaña vendra a Mahoma”. Jajajaj És a dir, que l’he fet jo el joc.

Bé primer de tot feu i desprès ja en parlem ;)

 


Que us ha semblat? Us heu equivocat molt? Que creieu que era necessari per fer bé aquest joc?

Doncs d’aquesta manera tant visual ens van presentar el TDAH.
El TDAH és un trastorn d’origen neurobiològic que es caracteritza per la presència de tres símptomes:


1)Dèficit d’atenció.

2)Impulsivitat.

3)Hiperactivitat motriu i/o vocal.

Per a fer aquest joc, es necessitava molta atenció perquè havies d’inhibir un estímul: la lectura. És a dir, que cal que facis ús de la teva atenció selectiva, focalitzar l’atenció en una sola cosa, per a no fer cas a una habilitat (saber llegir) que fa interferència amb l’objectiu del joc.

Per tant fent aquest joc podem comprendre el comportament dels nens amb TDAH quan se’ls hi demana una activitat concreta i no poden inhibir altres estímuls per a centrar-se en l’objectiu. Així que de primera vista sembla que no vulguin fer-ho o que no facin cas.

Són nens que (en l’etapa d’infantil) els hi costa obeir ordres, és com si no les sentissin o no les entenguessin, també solen canviar constantment d’activitat, alguns es belluguen molt i mostren conductes imprudents.

També cal dir que hi ha 4 tipus diferents de TDAH, en els quals els símptomes nombrats anteriorment destacant en més o menys freqüència:

1)      Inatent. (Persones amb Dèficit d’atenció pur)

2)      Hiperactiu-implsiu.

3)      Combinat (Persones que presenten símptomes de manca d’atenció i d’hiperactivitat-impulsivitat)

4)      Restrictiu (persones que compleixen almenys sis criteris d’inatenció i menys de dos criteris d’hiperactivitat-impulsivitat)

Aquest trastorn sol venir associat a altres trastorns com un trastorn d’aprenentatge o trastorn d’oposició (o negativista desafiador). Aquest últim és el que es presenta amb més freqüència.

Poc a poc, a mesura que vagi aprenent us aniré explicant cosetes.


Tornant al joc, quines estratègies heu portat a terme per a assolir l’objectiu del joc?

Us explicaré que vaig fer en el meu cas (el que em van passar a mi era de 200 paraules) : en ocasions mirava i per dir el color correcte tancava els ulls durant uns segons perquè les lletres no em confonguessin. Al principi em costava contestar ràpid, però a mesura que passaven les paraules he agafat confiança, m’he relaxat i no estava tan concentrada, llavors és quan m’he equivocat. És doncs quan m’he tornat a posar en alerta i he buscat una altre estratègia intentant-me fixar només en la última lletra de les paraules per tal d’evitar llegir-la. Tot i que si perdia un mínim la concentració en fixar-me només en la última lletra i el seu color inevitablement el meu cap llegia la paraula i trigava més en contestar.

 

Espero els vostres comentaris!!

2 comentarios:

  1. No puedo ver el vídeo, por qué puede ser?
    Ni en Vimeo si quiera

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. No lo puedes ver? Que raro! Prueba https://vimeo.com/79041847#at=0 que es la dirección directa, si no lo más probable es que no tengas actualizado el flash o algo asi.

      Eliminar